|
TP 170 - Navrhování vozovek pozemních komunikací (Upravené znění z 09/2006) |
|
|
|
1. Technické podmínky TP 170 - Navrhování vozovek pozemních komunikací,
schválené Ministerstvem dopravy ČR - OPK pod č.j. 517/04-120-RS/1 ze dne 23.11.2004 s účinností od 1. prosince 2004, ruší a v celém rozsahu nahrazují technické podmínky : |
|
TP 77 Navrhování vozovek pozemních komunikací z 1.12.1995, |
|
TP 78 Katalog vozovek pozemních komunikací z 1.12.1995, |
|
TP 122 Grafická metoda navrhování netuhých vozovek pozemních komunikací z 4.6.1999. |
|
|
|
2. Technické podmínky TP 170 umožňují návrh konstrukcí vozovek pozemních komunikací a ostatních dopravních ploch a nemotoristických
komunikací v extravilánu i intravilánu. TP 170 jsou formálně rozděleny do tří hlavních částí, a to : |
|
Všeobecné části, ve které jsou definovány principy navrhování vozovek, požadované podklady pro navrhování, konstrukční požadavky, zásady pro porovnání navržených vozovek a kontrolu prací, |
|
Katalogu vozovek, který umožňuje návrh vozovky z běžných konstrukčních vrstev, |
|
Návrhové metody, která podrobně rozvádí stanovení charakteristik dopravního zatížení, podloží a vrstev vozovky a stanovuje postup pro návrh a posouzení vozovky, |
|
|
|
3. Katalog vozovek, uvedený v TP 170, má ve srovnání s dosud platným katalogem TP 78 tato pozitiva : |
|
rozšíření katalogových listů tuhých a netuhých vozovek o konstrukce pro nově zavedenou třídu dopravního zatížení "Super" ("S"), |
|
zavedení technických požadavků umožňujících využití recyklovaných materiálů, získaných buďto odfrézováním nebo vybouráním a následným předrcením starých porušených vrstev z asfaltových směsí, |
|
rozdělení podloží vozovek z hlediska jejich mechanicko-fyzikálních vlastností do tří jednoznačně definovaných typů (včetně požadavků na jeho přejímku) a zpracování variantního řešení katalogových konstrukcí vozovek pro 3 (u konstrukcí pro návrhovou úroveň porušení D0), resp. 2 (pro NÚP D1 a D2) typy podloží vozovek. Toto řešení umožňuje optimální využití konkrétních návrhových podmínek, daných zejména kvalitou podloží. Této kvality se (zejména pro typy podloží P I a P II) dosahuje buďto výměnou podložní zeminy, příp. jejím mechanickým zlepšením a nebo (v poslední době nejčastěji) zlepšením zeminy vápnem, |
|
zavedení systému stanovování kontrolních hodnot modulů přetvárnosti Edef,2 , požadovaných na jednotlivých nestmelených konstrukčních vrstvách vozovky, v závislosti na materiálu a tloušťce vrstvy a modulu přetvárnosti pod ní ležící vrstvy. |
|
|
|
Katalog v TP 170 obsahuje tyto konstrukční typy vozovek : |
|
tuhé vozovky pro návrhovou úroveň porušení D0 a D1, |
|
asfaltové vozovky pro návrhovou úroveň porušení D0 a D1, |
|
dlážděné vozovky pro návrhovou úroveň porušení D1, |
|
dlážděné, asfaltové a cementobetonové vozovky pro návrhovou úroveň porušení D2, |
|
asfaltové a prašné vozovky pro návrhovou úroveň porušení D2. |
|
|
|
Příklad vybraných katalogových listů je uveden na obrázku.  |
|
|
|
4. TP jsou určeny k využití zejména projektantům a zhotovitelským organizacím ale i příslušným silničním správním úřadům
(speciálním stavebním úřadům), investorům a správcům PK při odsouhlasení a převzetí prací. |
|
|
|
5. Cena TP 170 je 490,- Kč. TP je možné objednat písemně, faxem, e-mailem a nebo telefonicky na uvedených adresách : |