| 
    TP 170 - Navrhování vozovek pozemních komunikací (Upravené znění z 09/2006) | 
     | 
     | 
     | 
    1.  Technické podmínky TP 170 - Navrhování vozovek pozemních komunikací, 
	schválené Ministerstvem dopravy ČR - OPK pod č.j. 517/04-120-RS/1 ze dne 23.11.2004 s účinností od 1. prosince 2004, ruší a v celém rozsahu nahrazují technické podmínky :   | 
     | 
    TP 77 Navrhování vozovek pozemních komunikací z 1.12.1995, | 
     | 
    TP 78 Katalog vozovek pozemních komunikací z 1.12.1995, | 
     | 
    TP 122 Grafická metoda navrhování netuhých vozovek pozemních komunikací z 4.6.1999. | 
     | 
     | 
     | 
    2.  Technické podmínky TP 170 umožňují návrh konstrukcí vozovek pozemních komunikací a ostatních dopravních ploch a nemotoristických 
	komunikací v extravilánu i intravilánu. TP 170 jsou formálně rozděleny do tří hlavních částí, a to :   | 
     | 
    Všeobecné části, ve které jsou definovány principy navrhování vozovek, požadované podklady pro navrhování, konstrukční požadavky, zásady pro porovnání navržených vozovek a kontrolu prací, | 
     | 
    Katalogu vozovek, který umožňuje návrh vozovky z běžných konstrukčních vrstev, | 
     | 
    Návrhové metody, která podrobně rozvádí stanovení charakteristik dopravního zatížení, podloží a vrstev vozovky a stanovuje postup pro návrh a posouzení vozovky, | 
     | 
     | 
     | 
    3.  Katalog vozovek, uvedený v TP 170, má ve srovnání s dosud platným katalogem TP 78 tato pozitiva :  | 
     | 
    rozšíření katalogových listů tuhých a netuhých vozovek o konstrukce pro nově zavedenou třídu dopravního zatížení "Super" ("S"), | 
     | 
    zavedení technických požadavků umožňujících využití recyklovaných materiálů, získaných buďto odfrézováním nebo vybouráním a následným předrcením starých porušených vrstev z asfaltových směsí, | 
     | 
    rozdělení podloží vozovek z hlediska jejich mechanicko-fyzikálních vlastností do tří jednoznačně definovaných typů (včetně požadavků na jeho přejímku) a zpracování variantního řešení katalogových konstrukcí vozovek pro 3 (u konstrukcí pro návrhovou úroveň porušení D0), resp. 2 (pro NÚP D1 a D2) typy podloží vozovek. Toto řešení umožňuje optimální využití konkrétních návrhových podmínek, daných zejména kvalitou podloží. Této kvality se (zejména pro typy podloží P I a P II) dosahuje buďto výměnou podložní zeminy, příp. jejím mechanickým zlepšením a nebo (v poslední době nejčastěji) zlepšením zeminy vápnem, | 
     | 
    zavedení systému stanovování kontrolních hodnot modulů přetvárnosti Edef,2 , požadovaných na jednotlivých nestmelených konstrukčních vrstvách vozovky, v závislosti na materiálu a tloušťce vrstvy a modulu přetvárnosti pod ní ležící vrstvy. | 
     | 
     | 
     | 
          Katalog v TP 170 obsahuje tyto konstrukční typy vozovek :  | 
     | 
    tuhé vozovky pro návrhovou úroveň porušení D0 a D1, | 
     | 
    asfaltové vozovky pro návrhovou úroveň porušení D0 a D1, | 
     | 
    dlážděné vozovky pro návrhovou úroveň porušení D1, | 
     | 
    dlážděné, asfaltové a cementobetonové vozovky pro návrhovou úroveň porušení D2, | 
     | 
    asfaltové a prašné vozovky pro návrhovou úroveň porušení D2. | 
     | 
     | 
     | 
          Příklad vybraných katalogových listů je uveden na obrázku.   | 
     | 
     | 
     | 
    4.  TP jsou určeny k využití zejména projektantům a zhotovitelským organizacím ale i příslušným silničním správním úřadům 
	(speciálním stavebním úřadům), investorům a správcům PK při odsouhlasení a převzetí prací.  | 
     | 
     | 
     | 
    5.  Cena TP 170 je 490,- Kč.  TP je možné objednat písemně, faxem, e-mailem a nebo telefonicky na uvedených adresách :  |